• Motorkeuze

    Het juiste type motor voor jouw mobilhome.

    Als je een motor kiest moet je rekening houden met verschillende factoren. Deze zijn voor iedereen anders. Misschien is de kracht van je motor het belangrijkste of hoe ecologisch deze is. Hieronder kan je de meest voorkomende types en hun voordelen terugvinden.

    115 MULTIJET FIAT

    VERMOGEN EN ECOLOGIE

    Euro 6 Multijet 2
    Vermogen: 115 pk bij 4.000 toeren/min
    Koppel: 290 Nm bij 1.750 toeren/min
    Cilinderinhoud: 2.000 cm3
    Verbruik (*): -6% vs. Euro 5+ -25% vs. Euro 4

    VOORDELEN:

    • Het beste op het gebied van gewicht en verbruik
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
    • Nieuwe versnellingsbak met 6 versnellingen
    • Meer koppel dan 115 Multijet Euro5
    • Verdere verlaging van het verbruik
    • Uitsluitend verkrijgbaar voor de versies bestelwagen
    • Turbocompressor met variabele geometrie en intercooler

    130 MULTIJET FIAT

    DE BESTSELLER

    Euro 6 Multijet2
    Vermogen: 130 pk bij 3600 toeren/min
    Koppel: 320 Nm bij 1800 toeren/min
    Cilinderinhoud: 2.300 cm3
    Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -20% vs. Euro 4

    Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

    VOORDELEN:

    • De best verkochte versie, met verbeterd verbruik
    • Hoog, praktisch constant koppel 1.800 bij 3.000 toeren/min.
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

    150 MULTIJET FIAT

    VOOR IEDEREEN DIE OP ZOEK IS NAAR MEER

    Euro 6 Multijet 2
    Vermogen: 150 pk bij 3.600 toeren/min
    Koppel: 380 Nm bij 1.500 toeren/min
    Cilinderinhoud: 2.300 cm3
    Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4

    Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

    VOORDELEN:

    • Turbocompressor met variabele geometrie
    • Meer vermogen bij hetzelfde verbruik in vergelijking met 130 Multijet Euro5+
    • Koppel (380 Nm: + 30 Nm vs. Euro 5) praktisch constant tussen 1.500 en 2.500 toeren/min.
    • Toegestaan maximum gewicht verhoogd tot 44 kwintalen voor de versies Ducato Maxi, met een nieuwe, specifieke versnellingsbak
    • Uitstekende verhouding tussen gewicht, verbruik en uitstoot
    • Het beste alternatief voor de bestseller 130 HP
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

    180 MULTIJET FIAT

    SIMPELWEG DE BESTE

    Euro 6 Multijet 2
    Vermogen: 177 pk bij 3500 toeren/min
    Koppel: 400 Nm bij 1500 toeren/min
    Cilinderinhoud: 2.300 cm3
    Verbruik (*): -19% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4

    Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.

    VOORDELEN:

    • Turbocompressor met variabele geometrie
    • Hetzelfde vermogen en hetzelfde koppel van 180 Multijet Euro5+, maar 40 kg lichter
    • -19 % verbruik
    • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

    * het verbruik verwijst altijd naar een bestelwagen in een gemengde cyclus

    Bron: Fiatcamper

    2.0 FORD ECOBLUE 130 PK

    MEER FLEXIBILITEIT

    Vermogen: 130 pk (96kW)
    Koppel: 385 Nm

    VOORDELEN:

    • Levert een evenwicht in prestatie
    • Levert extra kracht en koppel
      wanneer nodig om het Maximaal Treingewicht (GTW) en het geremd trekgewicht te verbeteren zonder compensatie op de uitstoot

    2.0 FORD ECOBLUE 170 PK

    Meer kracht

    Vermogen: 170 pk (125kW)
    Koppel: 405 Nm

    VOORDELEN:

    • Meest krachtige motor
    • Ideaal voor het vervoeren en trekken van zware ladingen
    • Zonder in te geven op
      brandstofverbruik

    Bron: Fiatcamper

    EEN AUTOMAAT OF NIET?

    De techniek van een automatische versnelingsbak verschilt niet veel van een handgeschakelde versnellingsbak. Alleen de bediening is anders. Het enige wat jij hoeft te doen is gas geven en remmen want schakelen gebeurt automatisch. Ook tussentijds ontkoppelen hoeft niet meer.

    Een automatische versnellingsbak is mogelijk bij een Fiat, Ford en Iveco maar niet bij een Renault of Citroën. Bij Fiat is het vooral aan te raden bij 150 pk en 180 pk.