Home

De ideale motorkeuze

 

115 Multijet Fiat

 
Vermogen en Ecologie
Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 115 pk bij 4.000 toeren/min
Koppel: 290 Nm bij 1.750 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.000 cm3
Verbruik (*): -6% vs. Euro 5+ -25% vs. Euro 4
 
Voordelen:
  • Het beste op het gebied van gewicht en verbruik
  • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
  • Nieuwe versnellingsbak met 6 versnellingen
  • Meer koppel dan 115 Multijet Euro5
  • Verdere verlaging van het verbruik
  • Uitsluitend verkrijgbaar voor de versies bestelwagen
  • Turbocompressor met variabele geometrie en intercooler

 
 

130 Multijet Fiat

De bestseller
Euro 6 Multijet2
Vermogen: 130 pk bij 3600 toeren/min
Koppel: 320 Nm bij 1800 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -20% vs. Euro 4
 
Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen
 
Voordelen:
  • De best verkochte versie, met verbeterd verbruik
  • Hoog, praktisch constant koppel 1.800 bij 3.000 toeren/min.
  • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

 
 

150 Multijet Fiat

 
Voor iedereen die op zoek is naar meer
Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 150 pk bij 3.600 toeren/min
Koppel: 380 Nm bij 1.500 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4

Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen

Voordelen:
  • Turbocompressor met variabele geometrie
  • Meer vermogen bij hetzelfde verbruik in vergelijking met 130 Multijet Euro5+
  • Koppel (380 Nm: + 30 Nm vs. Euro 5) praktisch constant tussen 1.500 en 2.500 toeren/min.
  • Toegestaan maximum gewicht verhoogd tot 44 kwintalen voor de versies Ducato Maxi, met een nieuwe, specifieke versnellingsbak
  • Uitstekende verhouding tussen gewicht, verbruik en uitstoot
  • Het beste alternatief voor de bestseller 130 HP
  • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
 
 

180 Multijet Fiat

 
Simpelweg de beste
Euro 6 Multijet 2
Vermogen: 177 pk bij 3500 toeren/min
Koppel: 400 Nm bij 1500 toeren/min
Cilinderinhoud: 2.300 cm3
Verbruik (*): -19% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4
 
Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen
 
Voordelen:
  • Turbocompressor met variabele geometrie
  • Hetzelfde vermogen en hetzelfde koppel van 180 Multijet Euro5+, maar 40 kg lichter
  • -19 % verbruik
  • Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)

 

* het verbruik verwijst altijd naar een bestelwagen in een gemengde cyclus
Bron: Fiatcamper 
 

2.0 Ford EcoBlue 130 pk 

 
Meer flexibiliteit
Vermogen: 130 pk (96kW)
Koppel: 385 Nm 
 
Voordelen:  
  • Levert een evenwicht in prestatie
  • Levert extra kracht en koppel
    wanneer nodig om het Maximaal
    Treingewicht (GTW) en het
    geremd trekgewicht te verbeteren
    zonder compensatie op de uitstoot.       
      
 

2.0 Ford Ecoblue 170 pk 

Meer kracht
Vermogen: 170 pk (125kW)
Koppel: 405 Nm
 
Voordelen:
  • Meest krachtige motor
  • Ideaal voor het vervoeren en trekken van zware ladingen
  • Zonder in te geven op
    brandstofverbruik
 
 
 
 


Bron: Ford
 

Een automaat of niet? 

 
De techniek van een automatische versnelingsbak verschilt niet veel van een handgeschakelde versnellingsbak. Alleen de bediening is anders. Het enige wat jij hoeft te doen is gas geven en remmen want schakelen gebeurt automatisch. Ook tussentijds ontkoppelen hoeft niet meer.
 
Een automatische versnellingsbak is mogelijk bij een Fiat, Ford en Iveco maar niet bij een Renault of Citroën. Bij Fiat is het vooral aan te raden bij 150 pk en 180 pk.